תמונת המחשה לחיפוש ברשת
למידה מרחוק >> ניהול זמן בלמידה מקוונת

ניהול זמן בלמידה מקוונת

רוב מוסדות ההשכלה הגבוהה עברו למתכונת של למידה מרחוק, כולל בחינות מקוונות. הלמידה העצמית מרחוק מחייבת משמעת עצמית וניהול זמן מיטבי. ניהול זמן נחשב למיומנות חשובה מאוד לכל הסטודנטים, ובנוסף זו מיומנות המסייעת גם בעבודה ובקריירה.

חשוב לציין כי למידה מרחוק מבוססת על מחשבים ותוכנות מתקדמות, לכן כדאי לארגן בדירה סביבת למידה נוחה ונעימה, עם מחשב נייח או נייד, מצלמת רשת איכותית, מיקרופון, אוזניות, רמקולים ומדפסת. כדי לרכוש השכלה גבוהה בצל התפרצות הקורונה והזנים החדשים שהגיעו גם לישראל, החליטו ראשי המוסדות להשכלה גבוהה לעבור למתכונת של למידה מקוונת על מנת לאפשר לצעירים ללמוד ולשמור על רצף לימודי באקדמיה.
יחד עם זאת, אם לא מנהלים סדר יום מאורגן וללא מיומנות נכונה של ניהול זמן יעיל – קשה להצליח בלימודים ולעמוד במשימות הנדרשות. לכן, המומחים של המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט הכינו עבורכם כתבה עם טיפים לניהול זמן נכון ואפקטיבי.

סדר יום הכולל זמן ללימודים וזמן לבילויים ולרשתות החברתיות

חשוב לתכנן היטב את סדר היום ולקבוע זמן המיועד ללימודים בלבד וזמן לסידורים, לבילויים ולהנאות החיים. סדר היום של סטודנט כולל השתתפות בשיעורים מקוונים, ובהתאם למצב התחלואה משתתפים גם בשיעורים פרונטליים (לימודים היברידיים), אך מעבר להרצאות ולתרגילים המקוונים יש להקצות זמן לחזרה על החומר הנלמד, להגשת עבודות ומשימות, להעמקת ולהעשרת הידע ועוד. כמו כן, כדאי להגדיר מראש שעות למפגשים חברתיים ומשפחתיים, בדרך כלל בשעות הערב ובסופי שבוע, לסידורים הכרחיים ולהנאות שונות כמו בינג', מוזיקה, תחביבים וכדומה.
בזמן הלימודים משקיעים רק בלמידה, לכן יש להימנע מגורמים מסיחים כמו טלוויזיה, טלפון נייד, רשתות חברתיות, הודעות בווטסאפ וכו'.

שגרת לימודים שבועית

כדי להצליח בלימודים המקוונים מומלץ לתלות על קיר מרכזי בחדר את מערכת השעות, כך לא מפספסים שיעורים והרצאות המתקיימים במסגרת למידה מרחוק. ההמלצה של יועצי הלימודים במרכז האקדמי היא להכין לו"ז שבועי עם חלוקה לימים ושעות, כמו היומנים של פעם, להוסיף את השיעורים המקוונים ולבנות את שאר הלו"ז מסביב להרצאות ולמשימות המקוונות.
חשוב לזכור כי שיעור מקוון באקדמיה נמשך בדרך כלל 45 דקות אך יש גם שיעורים כפולים.

הקצאת זמן למשימות הלימודיות

כדאי להכין במחשב או על נייר לוח שבועי עם חלוקה לימים, ולרשום את המשימות שיש לבצע בכל יום. אם הסטודנט מקבל משימה חדשה לשבוע הקרוב עליו לציין זאת בלוח התכנון, ומומלץ להציג זאת בצורה ויזואלית ולכתוב כמה זמן נדרש לביצוע המשימה. ככלל, תמיד כדאי להוסיף כ-50% להערכת הזמן לביצוע המשימה.

הפסקות יזומות

בן אדם הוא לא רובוט, לכן חשוב ליזום הפסקות במהלך הלימודים המקוונים כדי לשמור על ערנות, להטעין מצברים מחדש ולתת למוח מנוחה קלה בין משימת לימודים אחת לאחרת. בין הרצאה מקוונת אחת לשנייה כדאי לקום מהכיסא, לצעוד ברחבי הבית, ללגום מים, לאכול פרי או נשנוש בריא ולבקר בשירותים. כמו כן, חשוב לשלב פעילות גופנית במהלך השבוע, לצאת להליכות מידי פעם, לתרגל יוגה או מדיטציה ועוד.

להימנע מריבוי משימות

מומלץ לכל הסטודנטים להתמקד בכל פעם במשימה אחת ולהשלים אותה על הצד הטוב ביותר. אם מנסים לבצע כמה משימות במקביל, התפקוד פחות טוב, והמוח העמוס יקשה על יכולות הלמידה, הריכוז וההבנה.

נצמדים לתכנון היומי והשבועי

למידה מרחוק מאפשרת לסטודנטים לרכוש מקצוע לחיים, אך כאשר לומדים מהבית יש לא מעט פיתויים. אם החברים מתקשרים ומזמינים את הסטודנט לבילוי משותף אך עליו להגיש עבודה או להשתתף בהרצאה מקוונת - עליו לסרב וללמוד להגיד לא כדי לעמוד ביעדים ולהצליח בלימודים.

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה