מאמרים כלליים >> מה חשוב לעשות לפני הלימודים האקדמיים

מה חשוב לעשות לפני הלימודים האקדמיים

הסמסטר מתחיל ממש בקרוב לכן עלינו להיערך ולהתכונן היטב לקראת תחילת תקופת הלימודים. בין אם אנחנו מתחילים את דרכנו באקדמיה ובין אם אנו סטודנטים מן המניין, יש כמה דברים שכדאי לעשות לפני תחילת הסמסטר הבא. כדי לעזור לכל הסטודנטים הנרגשים לקראת תחילת הסמסטר הכנו עבורכם כתבה בנושא, עם טיפים שיוכלו לסייע לכם בדרככם באקדמיה.

למצוא עבודה מתאימה לסטודנטים

רובנו חייבים לעבוד בזמן הלימודים במוסדות להשכלה גבוהה מאחר שעלות שכר הלימוד גבוהה ועלינו לממן גם את הוצאות המחיה (שכר דירה, אוכל, נסיעות, ארנונה, חשמל וכו'), לרכוש ציוד ללימודים, לקנות מחשב נייד איכותי ועוד. אם אין לנו הורים שיכולים לסייע עלינו למצוא עבודה נוחה המתאימה לסטודנטים, ולמזלנו יש לא מעט אפשרויות.

יש מגוון משרות ותפקידים המתאימים לסטודנטים ולסטודנטיות, למשל מלצרות, ברמנים, אבטחה ושמירה, הדרכות ועוד. עם זאת, עדיף לחפש עבודה הקשורה לתחום אותו לומדים, לכן אם בחרנו ללמוד תקשורת אפשר לחפש עבודות בתחום השיווק הדיגיטלי. מומלץ לבחור עבודה גמישה המאפשרת לנו לשלב בין לימודים לעבודה ללא פגיעה בחוויית ובאיכות הלמידה, וכדאי לעבוד אצל מעסיקים המחפשים סטודנטים, מאחר שהם מפגינים יותר גמישות בנוגע לצרכי הסטודנטים לקראת תקופת המבחנים והגשת עבודות.

תכנון מערכת שעות

רגע לפני תחילת שנת הלימודים באקדמיה כדאי לתכנן היטב את מערכת השעות ולבחור את הקורסים המעניינים אותנו, ולא לחכות עד לדקה ה-90 מאחר שאז נוכל לבחור רק קורסים שעדיין לא התמלאו, כלומר נלמד קורסים שפחות מעניינים אותנו כדי להשיג את נקודות הזכות הנדרשות לקבלת התואר.

כאשר בונים את מערכת השעות יש קורסים שהמועד שלהם נקבע על ידי המוסד האקדמי אך עלינו לבחור קורסי בחירה. כדאי לבחור את הקורסים בהתאם לרמת העניין אך גם לפי לוח הזמנים שלנו כדי שנוכל לעבוד, ליהנות מחיי חברה ולקחת חלק בפעילויות שונות המתקיימות בקמפוס. כמו כן, כדאי לבחור קורסים שיכולים להעניק לנו יתרון בהמשך הדרך, למשל מקצועות הכוללים התלמדות מעשית.

כיום, המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט מציעים לימודים היברידיים, לכן תכנון מערכת השעות הוא קריטי וכדאי להשקיע זמן ומחשבה בכך ולבחור נכון את הקורסים השונים.

להשתלב בפעילות שונות בקמפוס

כדי ליהנות מחוויית לימודים אופטימלית מומלץ להצטרף לאגודת הסטודנטים. כל מכללה מציעה מגוון פעילויות מעבר ללימודים עצמם, כמו כן אגודת הסטודנטים אחראית על אירועים שונים המתקיימים בקמפוס, לדוגמה מסיבות סוערות עם תקליטנים ואלכוהול, ירידים שונים, הופעות, סרטים ועוד.

חברים באגודת הסטודנטים זוכים לייעוץ מקצועי בתחומים שונים, לייצוג מול רשויות המכללה ועוד.

בנוסף, כדאי לנו לבדוק האם המכללה מציעה סדנאות מיומנויות ואסטרטגיות למידה. ההשתתפות בסדנאות המצוינות כרוכה בתשלום סמלי, הסדנאות מועברות ב-ZOOM, וכדי להבטיח מקום כדאי להירשם לסדנאות הרלוונטיות עבורנו לפני תחילת הלימודים. למידע אודות סדנאות במכללה לחצו כאן

הקמפוס יכול להציע גם תכני לימוד מעשירים בדרכים שונות. כיום, המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט המציע לימודים היברידיים מאפשרת לנו להאזין למגוון פודקאסטים אקדמיים, ויש גם מאגר של חומרי למידה מקוונים, עם סרטונים מושקעים ואיכותיים, ואנחנו יכולים להעמיק ידע, לרכוש כלים נוספים, להתמקצע וכו'.

להכיר את החברים לספסל הלימודים

מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה מצביע על כך שסטודנטים בעלי קשרים חברתיים ענפים בקמפוס משיגים ציונים גבוהים יותר. כאשר מכירים חברים ללימודים נהנים מחיי חברה עשירים, מחוויית למידה משותפת, מעזרה הדדית ועוד.

להציב מטרות לעתיד

במהלך הלימודים אנו רוכשים ידע וכלים, מפתחים מיומנויות שונות ולומדים מקצוע חדש שיסייע לנו להצליח בחיים. במהלך הלימודים כדאי להציב מטרות לטווח הקצר והארוך, למשל מטרות הקשורות ללימודים באקדמיה ומטרות לעתיד כמו תחום עיסוק, קריירה, תנאי שכר וכדומה.

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה