תמונת רקע
מאמרים כלליים >> מה זה יועץ משכנתאות?

מה זה יועץ משכנתאות?

מה בדיוק התפקיד של יועץ משכנתאות? איפה לומדים את המקצוע? איך נראית העבודה היומיומית של היועץ? האם צריך תואר ראשון או דיפלומה כדי לעבוד בייעוץ משכנתאות?
בעשור האחרון צצו כמו פטריות אחרי הגשם חברות לייעוץ משכנתא ויש גם הרבה יועצים עצמאיים (פרילנסרים). החברות מציעות ייעוץ פיננסי ומסייעות ללווים לקחת משכנתא מהבנק בהתאמה אישית ובתנאים הטובים ביותר עבור הלקוח. כדאי לדעת כי אין רגולציה בתחום זה לכן כל אדם יכול להצהיר על עצמו כיועץ בתחום המשכנתאות, יחד עם זאת חשוב ללמוד קורס ייעוץ משכנתאות כדי להכיר את המושגים החשובים, להבין את התחום המורכב, לשלוט במסלולי ההלוואה האפשריים, להבין אילו סוגי משכנתאות יש ולמי הן מיועדות, לרכוש כלים מקצועיים לבניית תמהיל משכנתא ולתכנון פיננסי ועוד.

יועץ משכנתאות – רקע כללי

משכנתא היא הלוואה לטווח הארוך, עד 30 שנים, ולרוב לוקחים את ההלוואה כדי לרכוש דירת מגורים או לבנות בית פרטי. יש סוגים נוספים של משכנתאות כמו משכנתא הפוכה, לכל מטרה וכו'. הבנקים מציעים ייעוץ משכנתא חינמי, אך היועצים של הבנקים מייצגים את האינטרסים של המעסיקים שלהם, לעומת יועץ פרטי המייצג את הלקוח שלו בלבד ואין לו אינטרסים לבחור הלוואה לדיור מבנק זה או אחר.
מאחר ומשכנתא היא הלוואה בסכום גבוה (הממוצע כיום עומד על כ-850 אלף ₪), יש לבנות תמהיל הלוואה בהתאמה ליכולת ההחזר של הלווים, תוך התייחסות למגבלות עליהם החליט בנק ישראל ולסיכונים הקיימים בכל מסלול.

תיאור התפקיד של יועץ משכנתא פרטי

יועץ משכנתא פרטי הוא איש מקצוע מנוסה השולט בכל מסלולי ההלוואה האפשריים דרך הבנקים, כאשר כיום יש אפשרות לקחת הלוואה לרכישת דירה גם מחלק מחברות הביטוח. יועץ משכנתאות נפגש עם הלקוח כדי לאפיין את צרכיו ויכולותיו הפיננסיות, הוא מתחיל בתכנון פיננסי כדי לבחון את יכולת ההחזר של הלווים ולבנות עבורם תמהיל משכנתא מותאם אישית.
בשלב הבא, יועץ משכנתא פרטי עורך מכרז בין הבנקים וחברות הביטוח המציעים משכנתאות, המכרז נועד לאתר את הגוף הפיננסי שמציע את ההצעה הטובה והמתאימה ביותר ללקוח. לאחר קבלת אישור עקרוני למשכנתא, היועץ מנהל משא ומתן מול הבנקים כדי לשפר את תנאי ההלוואה, הוא מייצג את הלווים בפני הבנקים ובעזרתו ניתן לחסוך עשרות אלפי שקלים (ובמקרים מסוימים גם למעלה מכך) בתשלומי ההחזר לבנק.
יועץ משכנתא פרטי מעניק הסברים מפורטים ללקוחותיו, הוא מייעץ ומסייע להם לקבל החלטות פיננסיות שקולות ואחראיות, ותפקידו למזער ככל הניתן את הסיכונים עבור הלווים. היועץ הפרטי חוסך הרבה זמן וביורוקרטיה עבור לקוחותיו, יש יועצים המלווים את הלקוחות במהלך הפגישות בבנקים והם מלווים את הלקוח גם לאחר קבלת ההלוואה כדי לבדוק האם כדאי למחזר את המשכנתא, לפרוע מסלול מסוים ועוד.

תיאור התפקיד של יועץ משכנתא בבנק

יועץ משכנתא בבנק מייעץ ללקוחות המעוניינים לקחת הלוואה לדיור ומסייע להם לבחור מסלולים, כלומר לבנות תמהיל משכנתא. היועץ מתייחס לשווי הנכס, למצבו הפיננסי של הלווה וליכולת ההחזר של הלווים, והוא קובע את תנאי ההלוואה והאם לאשר אותה או לא.
ההבדל העיקרי בין יועץ בבנק ליועץ פרטי הוא שמירה על האינטרסים של הלווים, מאחר והיועץ בבנק מקבל שכר מהמעסיק שלו והוא דואג לאינטרסים של הבנק, לעומת יועץ פרטי שמייצג את הלווים בלבד.

האם כדאי ללמוד ייעוץ משכנתאות?

כל אדם המעוניין לעסוק בייעוץ משכנתאות חייב לרכוש ידע וכלים. לכן, מומלץ לבחור קורס ייעוץ משכנתאות, הלימודים חשובים מהסיבות הבאות:

  • תוכנית הלימודים מקיפה ומעניקה ידע תיאורטי, כלים מקצועיים ומיומנויות חשובות.
  • התוכנית כוללת סדנה מעשית.
  • מרצים בעלי ידע וניסיון רב בתחום.
  • ליווי מקצועי לבוגרי הקורס.
  • ניתן לשלב בין לימודים לעבודה.
  • תעודה מוכרת מוערכת בענף.
  • בוגרי הקורס יכולים להשתלב בעבודה בבנקים ובחברות לייעוץ משכנתאות.

 

 

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה