תמונת רקע
מאמרים כלליים >> מה אפשר לעשות עם מענק שחרור

מה אפשר לעשות עם מענק שחרור

מענק שחרור משולם לחיילים משוחררים ולמתנדבי שירות לאומי או שירות אזרחי, המענק מחושב לפי אורך השירות וסוגו. על פי חוק קליטת חיילים משוחררים, הזכאות למענק שחרור היא רק למי שסיים שירות במשך 12 חודשים לפחות, אך גם מי ששוחרר לפני הזמן מטעמי בריאות זכאי למענק. סכום המענק מתעדכן אחת לחודש בהתאם לשינויים במדד המחירים לצרכן, המענק מועבר ישירות לחשבון הבנק האישי תוך 20 עד 60 ימים ממועד סיום השירות.
מענק שחרור נועד לסייע למשוחררים הטריים בצעדיהם הראשונים שלהם באזרחות. יש להבדיל בין מענק שחרור לבין הפיקדון האישי, מאחר והמענק מועבר ישירות לחשבון הבנק והוא משולם לחיילים המסיימים את שירותם הצבאי, לבני השירות הלאומי, למסיימי השירות במשטרת ישראל, במשמר הגבול ולמסיימי השירות בשירות בתי הסוהר. הפיקדון האישי עומד לרשות המשוחררים הטריים, הוא אינו מועבר לחשבון הבנק באופן אוטומטי כמו המענק, ומטרתו לסייע לחיילים המשוחררים בחמש השנים הראשונות לאחר השחרור, ניתן להשתמש בפיקדון למטרות מוגדרות כמו לימודים, הכשרות מקצועיות, דיור, נישואין, הקמת עסק ולימודי נהיגה.

זכאות למענק שחרור ואופן קבלת הכסף

גובה מענק השחרור נקבע בהתאם למשך וסוג השירות, יש הבדלים בין לוחמים, תומכי לחימה ומשוחררים אחרים. המענק מועבר ישירות לחשבון הבנק, תוך 60 יום ממועד השחרור, לכן כדאי להשאיר את חשבון הבנק האישי ששימש אתכם בתקופת השירות. כספי המענק המשולמים נועדו לשמש לכל מטרה ולכל שימוש, ללא הגבלה ועל פי רצונכם החופשי.
תקופת הזכאות לקבלת מענק שחרור מחושבת לפי מספר חודשי השירות בפועל. נכון למרץ 2021 לוחמים זכאים לסכום חודשי בגובה 578.16 ₪, לעומת תומכי לחימה המקבלים מענק בגובה של 481.45 (לחודש), כפול מספר חודשי השירות.
כדאי לדעת כי חיילים משוחררים ומסיימי שירות לאומי או אזרחי אשר השתחררו בין התאריכים 20 ביולי 2015 לתאריך 30 ביוני 2021 זכאים גם למענק פיקדון קורונה, ניתן לממש את הפקידון תוך חמש שנים, וניתן למשוך את הכסף במזומן באחד מסניפי בנק הדואר או להעביר את הכסף ישירות לחשבון הבנק האישי

זכאות לייעוץ תעסוקתי

חיילים משוחררים ומסיימי שירות לאומי ואזרחי זכאים להטבות נוספות מעבר למענק שחרור ופיקדון אישי. אחת ההטבות שכדאי לנצל היא הזכאות לייעוץ תעסוקתי. ניתן לעבור ייעוץ ואבחון תעסוקתי באחד ממכוני האבחון המקצועיים דרך האגף והקרן לחיילים משוחררים. הייעוץ התעסוקתי נועד לסייע לכם לבחור תחום לימודים או תחום מקצועי שיסייעו לכם להשתלב במהירות באזרחות וליהנות מקריירה טובה.
במסגרת הייעוץ מקבלים כלים מקצועיים וזוכים לידע חשוב המאפשר לממש הטבות וזכויות המגיעות לכם לאחר סיום השירות בצבא או בשירות לאומי/אזרחי.
בנוסף, כדאי לבדוק זכאות לקבלת מענק לימודים דרך האגף והקרן לחיילים משוחררים. יש מגוון מענקי סיוע לחיילים משוחררים, הן בשלב ההכנה ללימודים והן במסגרת הלימודים באקדמיה, ויש גם מלגות לימודים ומחיה שניתן לקבל דרך האגף והקרן לחיילים משוחררים.
לכן, אם ברצונכם לקבל הסמכה כעורכי דין, תוכלו להירשם ללימודי משפטים ולהשתמש נכון במענק השחרור ובמענקי לימודים ומלגות. לימודי משפטים מבטיחים לכם תואר יוקרתי ומבוקש ויש אפשרויות עבודה נוספות מעבר לעריכת דין. לקריאה נוספת על היכנסו לעמוד - תואר ראשון במשפטים 
חיילים משוחררים המחפשים מקצוע מעניין ומבוקש יכולים להירשם ללימודי חשבונאות לתואר ראשון, אלו לימודים מאתגרים המבטיחים שפע תעסוקה ואפשרויות עבודה, אך הלימודים תובעניים ואינם מתאימים לכל אחד, לכן כדאי לעבור ייעוץ והכוונה ויש להתייחס לתנאי הקבלה ובהתאם לצורך לשקול מכינה קדם אקדמית. לפרטים נוספים היכנסו לעמוד-  תואר ראשון בחשבונאות 

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה