למידה מרחוק >> יתרונות וחסרונות ללמידה מרחוק

יתרונות וחסרונות ללמידה מרחוק

תקופת הקורונה האיצה את תהליכי הדיגיטליזציה בכל תחומי החיים, כולל תחום ההשכלה הגבוהה. במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט נערכו בזמן לקראת שנת הלימודים החדשה וכיום הלימודים מבוססים על למידה מרחוק, ובהתאם למצב התחלואה והנחיות משרד הבריאות משלבים שיעורים פרונטליים בכיתות הלימוד.

למידה מרחוק היא אינה דבר חדש בעולמות החינוך וההשכלה הגבוהה, אך במציאות של היום, ובצל משבר הקורונה, זו האפשרות היחידה לרכוש השכלה ומקצוע לחיים. עם זאת, יש יתרונות וחסרונות ללמידה המקוונת, כאשר חלק מהיתרונות ברורים עקב רוח התקופה והחשש מהידבקויות. היועצים המנוסים של המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט הכינו עבורכם כתבה בנושא, בכתבה זו אנו מציגים את היתרונות והחסרונות העיקריים ללמידה המקוונת.

מה היתרונות העיקריים באקדמיה?

יש לא מעט יתרונות ללמידה מקוונת ומרחוק, במיוחד במצבי משבר כמו תקופת הקורונה. כאשר לומדים מרחוק אין חשש מהידבקויות בזמן השיעורים וההפסקות במוסד להשכלה גבוהה, שומרים על ריחוק חברתי ולמעשה שומרים על הבריאות.

היתרונות העיקריים הם:

נוחות וניצול זמן מיטבי – המעבר ללמידה מהבית מתאים לסטודנטים רבים מאחר וזהו פתרון נוח מאוד. כאשר לומדים מרחוק אין צורך לקום בבוקר מוקדם, להתארגן במהירות ולהגיע למכללה באמצעות תחבורה ציבורית או רכב פרטי, לכן חוסכים גם עלויות כמו דלק, נסיעה, חניה ועוד. לפני השיעור המקוון צריך להפעיל את המחשב, כדאי להכין קפה וצלחת עם נשנושים במטבח ולהתחבר לשיעור. הלמידה מהבית מאפשרת לסטודנטים לנצל היטב את הזמן ויש להם יותר זמן חופשי.

כדאי לדעת כי במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט מסייעים לסטודנטים לקבל מלגות וישנה גמישות בנושא תשלומי שכר הלימוד, על מנת להקל על הסטודנטים בתקופתה הקורונה והמעבר ללמידה מרחוק.

סביבת לימודים עשירה ומתקדמת – למידה מרחוק מבוצעת באמצעות המחשב וציוד קצה כמו מצלמת רשת ומיקרופון, המרצים מכינים מערכי שיעור עדכניים ויש לא מעט חומרי לימוד מקוונים וכך הסטודנטים זוכים לשיעורים מעניינים ועשירים יותר, הם יכולים לעיין בחומרי העזר המקוונים בזמנם החופשי כדי להעשיר את הידע המקצועי שלהם, וניתן לצפות בהרצאה המוקלטת בקלות ובקליק מהיר.

שומרים על הבריאות – אחד מהיתרונות המרכזיים של למידה מקוונת הוא הימנעות מסביבה צפופה ומדבקת נגיף הקורונה מתפשט במהירות, זן האומיקרון נחשב למדבק לכל האוכלוסיות, וכאשר לומדים מרחוק שומרים על ריחוק חברתי ועל הבריאות הכללית, וגם לא מקבלים התראות על כניסה לבידוד עקב חשיפה לסטודנט מאומת.

מה החסרונות באקדמיה?

הלמידה המקוונת עשויה להיות מעט מאתגרת ויש להסתגל ללמידה עצמית מבלי להשתתף בשיעורים פרונטליים ובהרצאות בכיתות הלימוד.

החסרונות העיקריים של למידה מקוונת הם:

היעדר אינטראקציה עם סטודנטים ומרצים – חוויית הלימודים במוסדות להשכלה גבוהה נחשבת לייחודית ולחוויה נפלאה שלא שוכחים כל החיים. בצל משבר הקורונה הסטודנטים כיום נאלצים להסתגל לסביבת לימודים חדשה ועדכנית יותר, ללא מפגשים פיזיים עם חברים לספסל הלימודים וללא השתתפות בהרצאות פרונטליות עם אפשרות לשוחח עם המרצה.

תקלות טכניות – כאשר לומדים מהבית חייבים מחשב איכותי ואמין וחיבור יציב ומהיר לאינטרנט. לעיתים יש תקלות טכניות שאינן מאפשרות לסטודנט להתחבר לשיעור המקוון, לכן חשוב לבדוק את תקינות הציוד והחיבור לאינטרנט כשעה לפני תחילת השיעור.

ניהול זמן ומשמעת עצמית – כדי ללמוד מרחוק חייבים לסגל דפוסים נכונים ללמידה עצמית. נדרשת משמעת עצמית גבוהה כדי ללמוד מהבית ולהתייצב לכל השיעורים המקוונים, להגיש עבודות בזמן, לתרגל את החומר הנלמד ועוד. כמו כן, יש לנהל את הזמן היטב כדי לא לפספס שיעורים, במיוחד אם הסטודנט עובד במקביל ללימודיו.

 

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה