בחורה עם כובע סטודנט שמחה
מאמרים כלליים >> למה לעשות תואר אקדמי?

למה לעשות תואר אקדמי?

צעירים רבים במדינת ישראל מסיימים את השירות בצה"ל, טסים לטיול בדרום אמריקה או במזרח הרחוק, ובמקביל הם שוקלים את צעדיהם כדי להחליט מה לעשות בחיים ובאיזה תחום לפתח קריירה. יותר ויותר צעירים נוטים ללימודים אקדמיים, בעיקר בתחומים מעשיים וממוקדים כמו מקצועות בתחום הטכנולוגי.

הצעירים אחרי השירות בצבא מתלבטים לגבי העתיד המקצועי שלהם. בשנים האחרונות ניתן היה להבחין במגמות חדשות מאחר שהיו צעירים שהחליטו לוותר על לימודים אקדמיים והם בחרו להשתלב בשוק העבודה ולרכוש ניסיון תעסוקתי. יחד עם זאת, כאשר שואלים למה כדאי לעשות תואר ראשון, כדאי לבדוק את הדרישות בשוק למקצועות הפופולריים והמבוקשים ביותר, וניתן להבין כי התואר הראשון והלימודים הגבוהים באקדמיה משמשים כמעין נוסחה להשתלבות מהירה במקצועות המבטיחים והמתגמלים ביותר.

לימודים לתואר אקדמי או קורס קצר וממוקד

צעירים רבים לאחר שירות בצבא שוקלים את צעדיהם לגבי עתידם המקצועי, ולמעשה יש בפניהם שלוש אופציות עיקריות:

  • תואר ראשון – אפשר ללמוד לתואר ראשון במגמות מבוקשות המבטיחות מקצוע משמעותי ומבוקש בשוק העבודה ואפשרות לפתח קריירה מעניינת ולהתפרנס בכבוד. הלימודים לתואר ראשון נמשכים בדרך כלל 4-3 שנים, בהתאם לתחום, יש מסלולי לימוד ארוכים יותר כמו רפואה, ויש תחומים המחייבים התמחות מעשית, למשל במסגרת לימודי משפטים וחשבונאות. תואר ראשון הוא תואר יוקרתי ופותח דלתות, בעיקר בתחומים המבוקשים כמו משפטים, ראיית חשבון וכו'.
  • דיפלומת הנדסאי – יש מגוון מסלולי לימוד להכשרה מקצועית של הנדסאים בתחומי ידע שונים, כולל תוכנה, הנדסה אזרחית, אדריכלות ועיצוב פנים, תעשייה וניהול וכדומה.
  • לימודי תעודה – שלל קורסים ולימודים להכשרה מקצועית בתחומים שונים ומגוונים, למשל קורס גישור או קורס ייעוץ גרונטולוגי.

אם אתם מחפשים נוסחה מנצחת ללימודים גבוהים באקדמיה המבטיחים לכם תואר ראשון יוקרתי ומקצוע מבוקש ומעניין לחיים – ההחלטה ללמוד לתואר ראשון תאפשר לכם לעבוד במגוון תפקידי מפתח בחברות ובארגונים מובילים, ובנוסף תוכלו להקים עסק עצמאי ולתת שירות ללקוחות שונים. אמנם, יש להשקיע כמה שנים בלימודים האקדמיים, לכן כיום עקב יוקר המחיה והמיתון הכלכלי שבפתח, חלק מהצעירים בוחרים להמשיך לגור אצל הוריהם כדי לחסוך עלויות, לעמוד בשכר הלימוד ובסיום הלימודים הם נהנים משלל הזדמנויות לעבודה מאתגרת ומעניינת ומתנאי שכר משתלמים יותר.

מתלבטים האם ללמוד תואר או לא?

כאמור, רבים מהצעירים והצעירות בישראל מתלבטים האם ללמוד תואר ראשון ולבלות לפחות שלוש שנים באקדמיה. זו אינה שאלה פשוטה ואין תשובה אחת ויחידה, לכן חשוב לזכור כי התואר הראשון נועד להקנות לכם ידע, כלים ומיומנויות על מנת שתוכלו לפתח קריירה במקצועי כזה או אחר. תואר ראשון באחד מהתחומים המבוקשים מבטיח לכם מקצוע איכותי ומבוקש, רווחה כלכלית, עניין רב, אתגרים וסיפוק מהעבודה.

למה כדאי לכם לעשות תואר? ובכן, תואר ראשון במשפטים, בחשבונאות או בניהול מערכות בריאות יבטיח את עתידכם המקצועי ויאשר לכם להתפרנס בכבוד. אם אתם עדיין מתלבטים לגבי לימודים לתואר ראשון הכנו למענכם מספר יתרונות ללימודים גבוהים באקדמיה:

העשרת הידע והקניית כלים מעשיים הנחוצים לקריירה – לימודים באקדמיה נועדו להעשיר ולהעמיק את הידע של הסטודנטים, ובנוסף הם מקנים כלים פרקטיים הנחוצים לעבודה היומיומית בתחום העיסוק ולפיתוח הקריירה. כך לדוגמה, אם תבחרו לעשות תואר ראשון בחשבונאות או בתחום מקצועי אחר, תרכשו ידע תיאורטי בראיית חשבון, כלכלה ועסקים, ובנוסף תרכשו כלים ומיומנויות חשובות למקצוע כמו עבודת צוות, יכולות מחקר וניתוח נתונים, אנליזה, פיתוח חשיבה ועוד. כמו כן, הלימודים לתואר ראשון מקנים לסטודנטים ארגז כלים מעשי הדרוש לעבודה השוטפת. כך לדוגמה תואר ראשון B.Sc בדימות רפואי יקנה לכם ניסיון מעשי והתנסות בפרקטיקה במחלקות הדימות בבתי חולים גדולים, כלומר הלימודים כוללים התנסות מעשית בשטח והניסיון חשוב לקריירה ולמציאת עבודה בקלות.

רכישת מקצוע לחיים – כדי להצליח בחיים המקצועיים וליהנות מקריירה מעניינת ומאתגרת מומלץ לכל אדם ללמוד לתואר ראשון. אם אתם מעוניינים לעסוק בעריכת דין באפשרותכם ללמוד תואר ראשון במשפטים, התואר היוקרתי מהווה מקפצה לקריירה, גם אם תחליטו שלא להתמודד עם הבחינות הקשות של לשכת עורכי הדין בישראל, מאחר והידע המשפטי מהווה יתרון משמעותי כאשר מתמודדים על תפקידי ניהול בכירים בארגונים השונים. בנוסף על כך, התואר החשבונאות מהווה כרטיס כניסה ישיר לתחום ראיית החשבון, זהו מקצוע יוקרתי ומבוקש ויש מחסור גדול באנשי מקצוע מיומנים בתחום החשבונאות.

חשוב להדגיש כי יש מקצועות ותחומי עיסוק המחייבים תואר ראשון, לעיתים גם תואר שני. המעסיקים מעלים את הדרישות מהמועמדים לתפקידים השונים, וכיום תואר ראשון מהווה תנאי מרכזי למגוון רחב של משרות ומקצועות, למשל רואי חשבון, עורכי דין, רנטגנאים ועוד.

רכישת מיומנויות למידה ומשמעת עצמית – הלימודים באקדמיה נחשבים לתובעניים, יש לרכוש ולפתח מיומנויות למידה וכדי להצליח בלימודים ולאחר מכן גם בקריירה, חייבים לפתח משמעת עצמית. הלימודים באקדמיה מחייבים השקעה ניכרת, ובמהלך הלימודים מפתחים מיומנות ללמידה עצמית, במיוחד כיום כאשר הלימודים באקדמיה מבוססים על למידה היברידית, כלומר שילוב של למידה מרחוק ושיעורים פרונטליים במוסד הלימודים. אלו יכולות חשובות המסייעות הן בקריירה ובעבודה השוטפת והן בחיים האישיים.

פיתוח קשרים וחיי חברה – הלימודים במוסדות להשכלה גבוהה הם חווייתיים ומעניינים, ומעבר לתכני הלימוד אין לשכוח כי הסטודנטים נהנים מחיי חברה עשירים ותוססים, הם מפתחים קשרים חברתיים שיכולים לסייע להם בהמשך גם בקריירה, ולא מעט זוגות הכירו במכללות ובמוסדות להשכלה גבוהה. סטודנטים נהנים מאירועים רבים כל השנה, הם יכולים לבלות במסיבות ובאירועים גדולים, להכיר אנשים חדשים מכל הארץ, וגם מקיימים קבוצות לימוד ומעמיקים קשרים בין אישיים.

טוב לקורות החיים – המעסיקים ויועצי ההשמה בוחנים במהירות וברפרוף את קורות החיים שהמועמדים שולחים למשרה מסוימת, ולרוב הם מתייחסים לכמה פרמטרים החשובים עבורם כמו לימודים, הכשרה מקצועית, ניסיון תעסוקתי וכו'. כאשר המעסיק מבחין כי המועמד למד תואר ראשון מבוקש ויוקרתי הוא יודע כי מדובר באדם בעל יכולות ומיומנויות, וכך משפרים את הסיכוי להתקבל לעבודה. התואר הראשון משדרג באופן משמעותי את קורות החיים, וגם בהמשך הקריירה התואר הראשון יכול לעזור לכם כאשר תתמודדו על תפקידים בכירים בארגון.

מעבר ליוקרה שהתואר הראשון מוסיף לקורות החיים שלכם, התואר היוקרתי משפיע על אפשרויות קידום בעבודה ועל רמת ההכנסה העתידית. יש מקצועות בהם התואר יכול להוסיף סכום כסף נאה לתלוש השכר החודשי שלכם, לכן לא כדאי לוותר על הלימודים באקדמיה. כך לדוגמה, אם תלמדו ניהול מערכות בריאות לתואר ראשון, המעסיקים יעדיפו לבחור בכם ולא במועמדים אחרים שאין להם תואר.

יש סיבות נוספות מדוע כדאי לכם לעשות תואר ראשון, בעיקר בתחומים המבוקשים בשוק העבודה. נכון, רבים רוצים ללמוד את מקצועות ההייטק בגלל תנאי השכר המעולים, אך התואר הראשון בתחומים פופולריים כמו חשבונאות, משפטים וניהול מערכות בריאות מבטיח לכם קריירה טובה ומתגמלת גם בתחומים אחרים, ובוגרי התואר במסלולי לימוד אלה יכולים למצוא תעסוקה גם בהייטק, אך במקום לעבוד בתפקידי פיתוח, בעלי התואר יכולים לעבוד במקצוע שלהם.

לסיכום, תואר ראשון מבטיח לכם יתרונות רבים ומשמעותיים, אם אתם מתלבטים מה ללמוד הנכם מוזמנים לפנות ליועצי הלימודים שלנו.

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה