למידה מרחוק >> כיצד להתכונן לשיעור מקוון

כיצד להתכונן לשיעור מקוון

בצל משבר הקורונה המתמשך הסטודנטים נדרשים להסתגל למציאות לימודים חדשה, וכיום רוב המוסדות להשכלה גבוהה מציעים תוכניות לימוד היברידיות או מקוונות לחלוטין. המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט מקדם בברכה את כל הסטודנטים ומציע מגוון מסלולי לימוד לתואר ראשון ושני המבוססים על למידה מרחוק, בשילוב למידה פרונטלית, וגם מתווה הבחינות הפך למקוון.

סטודנטים רבים פונים אלינו עם שאלות חשובות בנושא הלמידה המקוונת, לכן המומחים שלנו הכינו מדריך מקצועי עם טיפים כדי לסייע להם להתכונן לקראת השיעור המקוון. המדריך לסטודנט נועד לסייע לכל הנרשמים ללימודים ולכל הסטודנטים שלומדים במרכז האקדמי, ובכל שאלה ניתן לפנות ליועצים המנוסים שלנו.

הכנה לקראת הרצאה מקוונת (שיעור מקוון)

למעשה, אין הבדל משמעותי מבחינת ההכנות לקראת שיעור מקוון בהשוואה להכנות הנדרשות לשיעור פרונטלי המתקיים במרכז האקדמי. עליכם להיערך לקראת השיעורים המקוונים בדיוק כפי שאתם נוהגים לעשות לקראת הרצאה חשובה בכיתות הלימוד, אך כמובן שיש מספר הבדלים מאחר ואתם לומדים מרחוק.

כדי להתכונן נכון לקראת השיעור המקוון עליכם להקפיד על כללי הברזל הבאים:

  • חזרה על השיעור הקודם וחימום "המוח"
    מומלץ לפתוח מחברת ולקרוא מה למדתם בשיעור הקודם. אם אין מחברת כדאי לעיין בחומרי הלימוד המקוונים, אפשר לצפות בהרצאה הקודמת ולהתמקד בעיקרי הדברים.
  • אם חלפו כמה ימים מהשיעור הקודם חשוב לעיין בסילבוס ולבדוק מה נושא ההרצאה ומה למדתם בשיעור המקוון הקודם.
  • כדי לשמור על רצף לימודי חשוב לעבור ברפרוף על הנושאים החשובים ביותר שלמדתם בשיעור הקודם.

ארגון סביבת הלמידה

למידה מרחוק מחייבת את הסטודנטים לארגן סביבת לימודים נוחה, ללא הסחות דעת. המעבר לשיעורים המקוונים לא תמיד פשוט אחרי שמתרגלים ללמידה פרונטלית, לכן כדאי לארגן סביבת עבודה ולימודים נוחה בבית, וכדאי לוותר על ניסיונות ללמוד מרחוק כאשר יושבים בבתי קפה או בפארק קרוב לדירה.

כדי לארגן נכון סביבת למידה נוחה ופרקטית מומלץ להקפיד על הגורמים הבאים:

  • הכנה של סביבת למידה ממוחשבת, אם יש חלל פנוי בדירה כדאי לארגן שולחן נוח ולהשקיע בכיסא עם משענת אורטופדית המספקת תמיכה מושלמת לגוף. יש לארגן מחשב נייד או נייח, רמקולים או אוזניות נוחות ומרופדות, מיקרופון ומצלמה כדי להשתתף בשיעורים וציוד נוסף בהתאם לצורך.
  • סביבת הלמידה חייבת להיות מוארת ונעימה, כדאי לנקות את השולחן, לארגן אותו לפני השיעור ולוודא כי הציוד תקין ומאפשר לכם להשתתף בשיעור המקוון.
  • אם אתם גרים בדירה עם שותפים/ות, מומלץ לעדכן אותם על השעות בהן יש לכם למידה מרחוק והרצאות חשובות כדי לשמור על שקט ולאפשר לכם להתרכז בהרצאה החשובה.
  • הדרך הנכונה והיעילה ביותר להאזין במהלך למידה מרחוק היא בעזרת אוזניות איכותיות ואטומות לרעש סביבתי.

חשוב להשתתף בשיעורים המקוונים

למידה מרחוק דורשת מכם מיומנויות חדשות, במיוחד אם התרגלתם ללמידה פרונטלית באולם ההרצאות ובכיתות הלימוד. בשיעורים הפרונטליים ניתן להרים את היד, לענות על שאלות, לשאול שאלות לגבי החומר הנלמד ולקחת חלק פעיל.

בשיעור מקוון אינכם יכולים להרים את האצבע או להתפרץ סתם כך לדברי המרצה, אך עליכם להיות פעילים ודינמיים ולא רק להאזין להרצאה. למעשה, עליכם להיות אקטיביים בזמן למידה מרחוק וכדאי לשאול שאלות כאשר המרצה מאפשר זאת, לענות על שאלות המופנות מהמרצה ועוד. לכן, עליכם להכיר את השיטות להקשבה פעילה בזמן השיעורים המקוונים.

המומחים של המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט ממליצים לכם לארגן את היום סביב זמני ההרצאות והשיעורים. חשוב להתרענן בין הרצאה להרצאה, לעשות הפסקות יזומות, למתוח איברים וללכת ברחבי הדירה כדי להמריץ את הדם, ובין שיעור מקוון אחד לאחר כדאי ללגום מים או לשתות קפה, לאכול חטיף בריאות או פרי טרי. רגע לפני שהשיעור מתחיל עליכם לשבת במקום, לוודא שהציוד תקין ולרפרף בנושאים שלמדתם בהרצאה הקודמת.

 

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה