למידה מרחוק >> כיצד להתכונן לבחינות מקוונות

כיצד להתכונן לבחינות מקוונות

בהמשך להערכת המצב עקב התפשטות נגיף הקורונה וסכנת ההידבקות בנגיף האומיקרון הוחלט על לימודים היברידיים ושיעורים מקוונים, וגם הבחינות עוברות למתכונת מקוונת. מצב התחלואה בישראל משפיע על כלל התושבים, וגם הסטודנטים נדרשים לגלות אחריות ולקחת חלק פעיל במאמץ הלאומי למיגור הנגיף ולשמירה על בריאות התלמידים והמרצים.
למידה מרחוק מאפשרת לסטודנטים לרכוש השכלה גבוהה, ובמרכז האקדמי שערי מדע ומשפט מציעים לימודים מקוונים ו/או היברידיים לתואר ראשון ושני בתחומים כמו משפטים, חשבונאות, מדעי הבריאות ומדיניות ציבורית. יש להיערך נכון לקראת למידה מרחוק ובחינות מקוונות, במדריך זה היועצים המנוסים של המרכז האקדמי מעניקים טיפים חשובים איך להתכונן לקראת הבחינות המקוונות, וכדאי לכל הסטודנטים לקרוא את המדריך וליישם את הטיפים הרלוונטיים עבורם.

הכנות לקראת בחינה מקוונת

לעקוב אחר עדכונים בלוח הבחינות – המרצים מעדכנים מראש על מועדי הבחינות, אך מאחר ורבים מהסטודנטים כיום עברו לשיעורים מקוונים, כלומר למידה מקוונת, קל לפספס את מועד הבחינה המקוונת. לכן, מומלץ לתלות דף גדול בחדר עם תאריכי הבחינות וכדאי להוסיף תזכורת בטלפון הנייד כדי להתייצב בזמן לבחינה המקוונת.

הכנה טכנית ובדיקת ציוד ותקשורת – לפני כל בחינה מקוונת חשוב לוודא את תקינות הציוד, ויש לוודא חיבור תקין ויציב לרשת האינטרנט, כולל חיבור תקין לקישור ה-zoom הספציפי שנשלח לבחינה. אם יש תקלה באינטרנט ניתן להפעיל נקודה חמה מהנייד או להתארגן בזמן ולבצע את הבחינה המקוונת בבית קפה שקט וקרוב לבית, אצל חברים טובים שגרים קרוב או בבית המשפחה. יש לבדוק האם הסוללה של הלפטופ מלאה ולוודא תקינות של המצלמה, מיקרופון ורמקולים.

קריאת ההנחיות לבחינות המקוונות – המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט פרסם לאחרונה הנחיות לביצוע בחינות מקוונות בתקופת הקורונה, יש לקרוא בעיון את ההנחיות ולבצען על פי הנדרש. כך לדוגמה, כל הסטודנטים הנבחנים באופן מקוון חייבים להשאיר את המצלמה פועלת ומכוונת עליהם, אין להשתמש באוזניות ויש להכין תעודה מזהה כדי להציג אותה בהליך הזיהוי באמצעות זום. במקרים מסוימים המרצים שולחים הנחיות עדכניות בנוגע לבחינה שהם מבצעים, לכן חשוב לעקוב אחר השיעורים המקוונים ולהתעדכן בנושא הדרישות לבחינה.

מבנה המבחן והנחיות מיוחדות – כדאי לקרוא מידע מקדים על מבנה המבחן ולהבין מראש האם יש שאלות אמריקאיות, שאלות פתוחות או שילוב שלהן. כמו כן, חשוב לדעת מראש האם ניתן להיעזר במחשבון, דפי נוסחאות, חומר פתוח וכדומה.

הכנת סביבת הלימודים – מומלץ לכל הסטודנטים לארגן סביבת למידה נוחה וללא הפרעות והסחות דעת. סביבת הלמידה השקטה מתאימה גם לבחינות המקוונות, וכדאי לארגן את השולחן ולנקות אותו לפני הבחינה, להכין את הציוד הנדרש, לבקש משותפים או מבני המשפחה לשמור על שקט במהלך הבחינה, ואת הטלפון הנייד יש להניח בצד על מצב שקט. אגב, את הבחינה המקוונת ניתן לבצע רק באמצעות מחשב נייח או נייד, ולא באמצעות הסמארטפון.

הפסקה בזמן הבחירה המקוונת – באופן כללי אין הפסקות במהלך בחינה מקוונת, ניתן לצאת לשירותים, יש לרשום בצ'אט יצאתי לשירותים. אם מתעכבים יותר מכמה דקות הנושא נרשם ומדווח.

ניהול זמן נכון וחכם – המעבר לבחינות מקוונות דורש ניהול זמן מיטבי וחכם. כדאי לפתוח את הקישור לבחינה כשעה לפני הזמן כדי לוודא תקינות של המערכת, חשוב להניח בצד שעון כדי לא להיקלע למצוקת זמן, ואם אפשר חשוב לתרגל למידה מקוונת ומענה על בחינה באינטרנט כדי להסתגל למציאות הלימודים החדשה בתקופת הקורונה.

לסיכום

תקופת הקורונה משפיעה על חיי הסטודנטים, והמעבר ללמידה מרחוק עשוי להיות מעט מאתגר. לכן, כדאי להתכונן היטב לקראת הבחינות המקוונות ולוודא תקינות של הציוד והבנת ההנחיות העדכניות לבחינות אונליין.

 

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה