הדמיה לחדשנות
הפקולטה לניהול >> התמחות ביזמות וחדשנות במסגרת תואר שני במנהל עסקים

התמחות ביזמות וחדשנות במסגרת תואר שני במנהל עסקים

אודות ההתמחות

ההתמחות ביזמות וחדשנות במסגרת התואר השני במנהל עסקים (M.B.A) היא התמחות חדשה וייחודית במסגרתה תרכשו ידע וכלים מתקדמים בקידום חדשנות ויזמות בארגונים ובפיתוח מיומנויות ניהוליות. ההתמחות מתמקדת בהקניית ידע ותובנות עסקיות ליזם ולמנהל המבוסס על חדשנות, יצירת ערך ויתרון תחרותי.

התוכנית נלמדת על ידי סגל הוראה איכותי וכוללת ידע אקדמי עדכני המותאם לאתגרי העולם העסקי הטכנולוגי של ימינו, ואף כוללת פרויקט גמר מעשי.

תוכנית הלימוד להתמחות

היקף תכנית הלימודים בלימודי מוסמך במינהל עסקים הינו 42 ש"ס/נקודות זכות הנפרסים על פני שלושה סמסטרים.

תוכנית הלימודים כוללת קורסי חובה אותם לומדים כלל הסטודנטים בתואר השני למנהל עסקים במרכז האקדמי שערי משפט, ללא תלות בהתמחות הנבחרת.

בין הקורסים הנלמדים: יסודות השיווק, יסודות המימון, ניהול והתנהגות ארגונית, ניהול מערכות מידע, משחק עסקים מתקדם, ניתוח דוחות כספיים והערכת שווי, ניהול משאבי אנוש, ניהול בינלאומי, התנהגות צרכנים בעידן הדיגיטל, אתיקה עסקית וקורס משפט עסקי הנוגע להיבטים משפטיים הרלוונטים לעסקים כולל דיני חוזים ומידע עסקי.

בנוסף לקורסי הבסיס, יילמדו במסגרת ההתמחות ביזמות וחדשנות גם קורסי ההתמחות הבאים:

  • יזמות - הקורס מספק רקע ביזמות עסקית, החל משלב הרעיון ועד שלב הביצוע, כולל הבנת התהליכים הנדרשים לשם הקמה, ניהול וצמיחה של הקמת עסק חדש וכישורים בניתוח ותכנון אסטרטגי של מיזמים חדשים.
  • יזמות טכנולוגית ותוכנית עסקית - הקניית ידע בניתוח ובניית יזמויות טכנולוגיות תוך התייחסות להיבטים שונים: אסטרטגי, כלכלי-פיננסי, שיווקי, וטכנולוגי. יילמדו בין היתר גם בדיקת היתכנות של מיזם, כתיבת תוכנית עסקית, ועוד.
  • שיווק דיגיטלי - הקורס עוסק בהרחבה בשיווק דיגיטלי אונליין במדיות הדיגיטליות השונות.
  • ניהול חדשנות – במסגרת הקורס תרכשו ידע והיכרות עם הסביבה העסקית והציבורית בישראל עם התמקדות בתהליכי קידום חדשנות בפירמה כגון: ניצול משאבי ידע פנימיים בארגון, פעילות המו"פ בפירמה, תהליכים ניהוליים מובנים לשיתוף וניצול של ידע, תרבות ארגונית המעודדת חדשנות בפירמה ועוד.
  • פרויקט גמר ביזמות וחדשנות - עבודה מעשית במסגרתה יתכננו הסטודנטים פרויקט עסקי חדשני תוך שימוש בידע והכלים שרכשו במהלך הלימודים.

למי מתאימה ההתמחות

ההתמחות ביזמות וחדשנות מתאימה לבוגרי תואר ראשון מכל תחום שהוא, המעוניינים לקבל ידע וכלים ניהוליים בדגש על חדשנות ויזמות, ללמוד לנהל תהליכי חדשנות ויזמות בארגונים ולהוביל מיזמים חדשניים. ההתמחות מתאימה גם למי ששוקל בעתיד לפתוח עסק או מיזם עצמאי.

אם אתם יזמים בנפשכם, בעלי יכולת ניהולית, כושר הובלה וקידום תהליכים, ומתעניינים בתחומי ניהול ויזמות - ההתמחות בחדשנות ויזמות היא בדיוק בשבילכם.

עם סיום הלימודים, תינתן בנוסף לתעודת ה- M.B.A, תעודה נוספת ובה תצויין התמחות ביזמות וחדשנות.

כלים שרוכשים בהתמחות והשתלבות תעסוקתית לאחר התואר

העידן הדיגיטלי והסביבה התחרותית המתאגרת, מציבים בפני כל חברה דרישה מתמדת לחיפוש והטמעת חידושים. קידום חדשנות הינו מרכיב הכרחי לצמיחה של חברה ולהגדלת היכולת התחרותית שלה. לכן, כיום, כמעט לכל ארגון יש מחלקות העוסקות בחדשנות, מחקר ופיתוח, יזמות ואסטרטגיה במטרה להוביל ליתרון תחרותי.

במסגרת התואר השני ובמנהל עסקים וההתמחות ביזמות וחדשנות תרכשו ידע רב-תחומי וכלים בניהול עסקים ובפרט בנושאי יזמות ואסטרטגיה עסקית. תלמדו על חדשנות, פיתוח עסקי, תכנון אסטרטגי, תהליך ניהול וקידום חדשנות בחברות, תהליך יצירה וניהול אסטרטגיה, קבלת החלטות כיזם מנהל תוך מתן דגש לשינויים והתפתחויות בעידן הדיגיטלי, כמו גם כלים להקמה וניהול של מיזמים בעתיד.

הכלים שתרכשו במסגרת ההתמחות, ישמשו אותכם בהמשך בשוק העבודה ויהוו עבורכם יתרון תעסוקתי. בסיום התואר תוכלו להשתלב במגוון תפקידים הדורשים הבנה עסקית בהיבטים ניהוליים שונים, כמו גם קידום יזמות וחדשנות במגוון חברות במגזרים וסקטורים שונים במשק לרבות במגזר ההייטק, והטכנולוגיה.

בין סגל המרצים

ד"ר רונן הראל

ד"ר רונן הראל
ד"ר הראל הינו בעל ניסיון ניהולי ועסקי מגוון הן בניהול חברות תפעוליות, הן בניהול חברת השקעות בתחומי תקשורת וטכנולוגיה והן כיו"ר וחבר דירקטוריון במגוון רחב של חברות במשק הישראלי. תחומי המחקר וההוראה המרכזיים של ד"ר הראל הינם יזמות, חדשנות, ניהול אסטרטגי ומימון מיזמים.
ד"ר אלכסנדר צימרמן

ד"ר אלכסנדר צימרמן
מייסד חברת CentralF -אשר זכתה בתואר "סטארט-אפ הנתונים המבטיח ביותר לשנת 2022" יזם סדרתי. מנטור. מנהל מנכ"ל מוסמך. מומחה בשיווק וניהול, עם ניסיון מעשי רב בפיתוח וניהול עסקים בינלאומיים בעלי מומחיות רחבה בתעשיות מקוונות, רפואיות, אבטחה ופיננסים.

תיאור כללי על פרויקט הגמר

פרויקט הגמר ביזמות וחדשנות הינו פרויקט מעשי במסגרתו צוותי סטודנטים יעסקו בתכנון פרויקט עסקי חדשני אינטגרטיבי המייעל ומשפר מוצר או שירות קיים , תוך שימוש בכלים שרכשו בלימודיהם ותוך התייחסות להיבטים שונים, ביניהם: מימון, שיווק, ניהול, תפעול, יזמות, ומערכות מידע. במסגרת הפרויקט יבצעו סטודנטים מחקר שוק, ויכינו תוכנית עסקית ומצגת משקיעים.

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה