תמונת של איש חינוך
מאמרים כלליים >> איך מקבלים מלגה ללימודים?

איך מקבלים מלגה ללימודים?

במציאות הכלכלית המאתגרת של היום, רבים מהמועמדים ללימודים ומהסטודנטים הפעילים מתקשים לעמוד בנטל הוצאות שכר הלימוד והמחיה, לכן כדאי לבדוק זכאות לסיוע שיכול לעזור במימון שכר הלימוד. כדי לסייע לכם לקבל מלגה ללימודים ריכזנו עבורכם את כל המידע שאתם חייבים לדעת בנושא מלגות סיוע לסטודנטים וכיצד להשיג אותן.

מה זו מלגה ללימודים?

ההגדרה של מלגה היא מענק כספי הניתן לסטודנט כלשהו או לחוקר באקדמיה לצורך מימון שכר לימוד ו/או הוצאות מחיה, בכפוף לתנאים שנקבעו מראש. המלגה מוענקת לסטודנט העומד בקריטריונים ומסייעת לו לשלם את שכר הלימוד ולרכוש השכלה גבוהה ומקצוע לחיים.

יש מלגות מסוגים שונים ובכתבה זו נרחיב על המלגות השונות המיועדות לסטודנטים. בדרך כלל המלגות מתחילות מסכום בגובה של 10% משכר הלימוד השנתי, אך יש גם מלגות למימון מלא של שכר הלימוד. המלגה מאפשרת לסטודנט ללמוד לתואר ראשון או שני ולרכוש ידע, כלים ומיומנויות הנחוצים למקצוע ולקריירה.

רגע לפני הצגת המלגות הקיימות במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט והמלגות החיצוניות, עלינו להדגיש כי לצערנו יש סטודנטים המגישים בקשה למלגה כזו או אחרת שאינם נמצאים זכאים לסיוע ולמענק הכספי, לכן כדאי לבדוק אפשרויות נוספות לקבלת מלגות חיצוניות, במקביל להגשת הבקשה למלגה מהמרכז האקדמי. ראוי לציין כי גם סטודנט עובד זכאי לקבל מלגה ומומלץ להגיש כמה בקשות במקביל.

מלגות קיימות דרך המרכז האקדמי

מלגות תנאי קבלה – המלגה מיועדת למועמדים עם נתוני קבלה גבוהים. גובה המלגה עד 30% משכר הלימוד לשנת הלימודים הראשונה.

מלגת הצטיינות – סטודנטים מצטיינים יכולים לקבל מלגה על סמך ההישגים הלימודיים שלהם בשנה הקודמת. המלגה מוענקת על ידי המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט.

מלגות תלויות בציון – מלגה עד לגובה של 30% משכר הלימוד בשנים ב' ו-ג', המלגה מוענקת על ידי המרכז האקדמי על סמך נתוני קבלה גבוהים וציונים גבוהים במיוחד בשנים א' ו-ב'.

מלגת בני משפחה – המלגה מיועדת לזכאים בלבד שהם אחים, ילד והורה או זוג נשוי הלומדים במקביל בפקולטות לתואר ראשון, כל עוד גיל הסטודנט נמוך מ-30.

מלגות סיוע כלכלי – המלגה מוענקת מטעם המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט ומיועדת עבור סטודנטים הזקוקים לסיוע כלכלי.

מלגה לחיילים משוחררים – המלגה מיועדת לחיילים משוחררים, עד 5 שנים מיום השחרור, ומסייעת לסטודנטים העומדים בקריטריונים לממן את שכר הלימוד. כמו כן, חיילים משוחררים הנרשמים למכינה הקדם אקדמית יכולים להגיש בקשה לקבלת מימון וסיוע כלכלי במכינה מטעם משרד הביטחון. לחץ למלגות של המרכז האקדמי 

מלגות חיצוניות

מלגת חברותא – מלגה בגובה 5,000 ₪ (במסלול הלימודים בקיץ גובה המלגה הוא 5,650 ₪). יש להשתתף בתוכנית העשרה ייחודית העוסקת בנשואי אקטואליה, יהדות, קבלה, זוגיות ויחסי אנוש על פי ההלכה והמשפט העברי.

מלגות לעולים – יש מגוון מלגות המיועדות לעולים חדשים, כולל מלגה ייעודית לעולי אתיופיה. חלק מהמלגות מוענקות על ידי משרד הקליטה ויש מלגות ייעודיות דרך קרנות פילנתרופיות והסוכנות היהודית.

קרן הישג – הקרן מציעה מלגה למימון שכר הלימוד ותמיכה חודשית בהוצאות המחיה לסטודנטים שהוכרו כחיילים בודדים בצבא.

האגף והקרן לחיילים משוחררים – חיילים משוחררים ומסיימי שירות לאומי/אזרחי יכולים לקבל מלגות ללימודים ולסיוע אישי דרך האגף והקרן לחיילים משוחררים. לדוגמה מלגות דרך תכנית מרשל, אתר המלגות, תכנית מימדים, קרן גרוס ועוד. לחץ לרשימת המלגות החיצוניות

מלגות נוספות

מלגת אימפקט – המלגה מיועדת ללוחמים ולתומכי לחימה.

אתר המלגות של מילגה – מגוון מלגות בהתאמה אישית, סטודנטים במרכז האקדמי מקבלים קוד הנחה המקנה הטבה בהרשמה.

מלגת אתנחתא – מלגה בסך 5,000 ₪ לסטודנטים יהודים שסיימו תיכון ממלכתי.

איך להגיש בקשה למלגה?

המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט מסייע למועמדים ולסטודנטים לאתר מלגות שונות ומרכז עבורכם את רשימת המלגות דרך המרכז האקדמי והמלגות החיצוניות. חשוב לקרוא מידע על כל מלגה ולבדוק קריטריונים ותנאים לקבלת הסיוע, ומומלץ להגיש כמה בקשות למלגות שונות כדי לשפר סיכויים. לפני שליחת הבקשה יש לאסוף את כל המסמכים והאישורים הנדרשים.

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה