תמונת רקע
מאמרים כלליים >> איך לבחור מוסד אקדמי

איך לבחור מוסד אקדמי

אחת ההחלטות החשובות ביותר בחיינו היא בחירת מסלול הלימודים באקדמיה, החלטה זו עשויה לקבוע את דרכנו באקדמיה ולהתוות את הקריירה העתידית שלנו. כמו כן, לבחירת מסלול הלימודים יש השפעה כבירה על מסלול החיים שלנו. למעשה, הבחירה המורכבת הנוגעת לבחירת מסלול הלימודים מושפעת מגורמים רבים, ולכל אחד יש שיקולים שונים, כאשר יש להתייחס בהחלטה גם לבחירת המוסד האקדמי בו אנו מעוניינים ללמוד ולרכוש השכלה גבוהה.
ללא ספק, בחירת המוסד האקדמי חשובה מאוד ועשויה להשפיע עלינו במגוון דרכים, לכן כדאי להבין איך בוחרים נכון היכן ללמוד ומהם כללי הברזל לבחירת מוסד אקדמי.

בחירת מסלול הלימודים ובדיקת תנאי הקבלה

עוד לפני שאתם מחליטים היכן ללמוד תואר ראשון במשפטים, בחשבונאות, או ניהול מערכות בריאות – עליכם לקבל החלטה מה ברצונכם ללמוד. החלטה זו חשובה והכרחית טרם בחירת המוסד האקדמי מאחר והיא מצמצמת אפשרויות ומאפשרת לכם להשוות את תוכניות הלימודים באוניברסיטאות ובמכללות הרלוונטיות.

בעת בחירת מוסד אקדמי עליכם לבדוק את תנאי הקבלה למסלול הלימודים המעניין אתכם, ויש הבדלים משמעותיים בתנאי הסף בין המוסדות להשכלה גבוהה, לכן אם אתם מעוניינים ללמוד משפטים יתכן ולא תוכלו להתקבל לאוניברסיטה אחת בגלל תנאי הקבלה הגבוהים, אך תוכלו להירשם במוסד אקדמי אחר המציע תנאים שאתם עומדים בהם.
חשוב לבדוק את תנאי הקבלה בכמה מוסדות להשכלה גבוהה, ויש לקרוא מידע באתרים של מוסדות האקדמיה ולבדוק מעבר לתנאי הקבלה האם יש דרישות נוספות כדי להתקבל למסלול לימודים זה או אחר, למשל ראיון אישי, ציון פסיכומטרי ועוד.

תנאי הקבלה, באופן כללי, למסלול תואר ראשון בחשבונאות תעודת בגרות ישראלית בציון משוקלל 90 ומעלה או תעודת שוות ערך מלימודים בחו"ל, ציון 70 ומעלה בבגרות במתמטיקה ובאנגלית ברמה של 4 יחידות לימוד או יותר, ציון מינימלי 85 במבחן אמיר"ם או ציון 185 במבחן אמי"ר. ניתן להתקבל ללימודים גם על סמך תעודה של בוגר מכינה קדם אקדמית או על סמך ציונים של תואר ראשון או שני באקדמיה. יש מוסדות להשכלה גבוהה שאינם דורשים ציון פסיכומטרי וכדאי לבדוק זאת מראש.

בחירת מסלול לימודים ומוסד אקדמי שעוזר בהשתלבות בשוק העבודה

בעת בחירת מוסד אקדמי ומסלול לימודים חשוב לבדוק מראש כיצד הלימודים יכולים לסייע לכם להשתלב בקלות ובמהירות בשוק העבודה, וכחלק מהבדיקה המקדימה עליכם לבדוק כיצד מוסד הלימודים מסייע לבוגרים להשתלב בעבודה. יש מוסדות להשכלה גבוהה המציעים מרכז להכוון קריירה. המרכז מציע ייעוץ תעסוקתי לסטודנטים, סדנאות חשובות להכוון קריירה, ירידי תעסוקה שנתיים המאפשרים לסטודנטים ולבוגרים למצוא עבודה טובה בחברות מובילות במשק ובהתאם לתואר, סיוע והכוונה לראיונות עבודה או התמחות, מפגש עם מעסיקים בתחומים שונים כמו חשבונאות, משפטים ועוד.

בדיקת מסלולי לימוד הקיימים במוסד האקדמי

כאשר בוחרים מוסד אקדמי יש לבדוק אילו מסלולי לימוד לתואר ראשון ושני קיימים. אם מעוניינים ללמוד תואר ראשון במשפטים במוסד אקדמי כזה או אחר יש לבדוק האם יש אפשרות להתקבל למסלול מבחינת תנאי הקבלה, לעיין בתוכנית הלימודים כדי להתרשם מהנושאים, לקרוא מידע על סגל ההוראה, לבדוק האם יש התמחויות שניתן לבחור במהלך הלימודים לתואר ראשון ועוד.
חשוב לציין כי ברוב מסלולי הלימוד לתואר ראשון הסטודנטים נדרשים לבחור התמחות מקצועית, כך לדוגמה בלימודי חשבונאות לתואר ראשון יש לבחור התמחות בחשבונאות ניהולית או פיננסית.

בדיקת נושאי לימוד וחדשנות הקיימים במוסד האקדמי

כאשר בוחרים היכן ללמוד עליכם לוודא כי תוכנית הלימודים מתאימה לדרישות המעסיקים ושוק העבודה. מומלץ ללמוד תואר ראשון רק במוסד אקדמי הדוגל בחדשנות ודואג להתאים את נושאי הלימוד לשינויים החלים בשוק העבודה. בנוסף, אנו חיים בתקופת הקורונה וכדאי לבדוק האם המוסד האקדמי ערוך ללימודים היברידיים והאם יש אפשרות ללמידה מרחוק בזמני משבר.
כמו כן, כדאי לבדוק לפני ההרשמה ללימודים האם יש מסלולים מיוחדים למצטיינים, מסלולי לימוד מקוצרים לתואר שני, הכוון קריירה ותעסוקה וכמובן שיש לבדוק מהי עלות שכר הלימוד וכיצד המוסד האקדמי יכול לסייע לכם עם מלגות.

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה