תמונת רקע
מאמרים כלליים >> איך בוחרים לימודים אקדמיים?

איך בוחרים לימודים אקדמיים?

צעירים רבים מתכננים ללמוד באקדמיה כדי לרכוש מקצוע לחיים, אך מעטים מהם יודעים עוד משחר ילדותם מהו הייעוד שלהם בחיים. בחירת מסלול לימודים במוסדות להשכלה גבוהה אינה דבר של מה בכך, ישנם שיקולים רבים שחשוב להתייחס אליהם, לכן מומלץ לפנות ליועצים המנוסים וחשוב להשקיע זמן ומחשבה כדי לחפש את תחום הלימודים המתאים ביותר מבחינת קריירה עתידית, פרנסה, מאפיינים אישיים, יכולות וכישורים, עניין ועוד.
חשוב לזכור כי בעידן שבו אנו חיים, רוב האנשים מחליפים מספר מקומות עבודה, ולא מעט אנשים עוברים הסבה מקצועית או בוחרים ללמוד תחום אחר לאחר שהם הבינו כי המקצוע הנוכחי לא מתאים להם, וברצונם להתפתח מקצועית ולפתח קריירה טובה, מעניינת ומאתגרת יותר. לכן, גם אם לומדים מקצוע מסוים אין זו החלטה גורלית הקובעת את אפשרויות התעסוקה, תמיד ניתן לחזור לספסל הלימודים ולבחור ללמוד מקצוע אחר.

מהם הכישורים והיכולות שלכם?

לכל אדם יש כישורים, יכולות ומאפיינים ייחודיים, לכן כאשר בוחרים תחום לימודים יש להתייחס ליכולות האישיות ולנושאים המעניינים אתכם. כך לדוגמה, אדם בעל כישורים ריאליים לרוב יתמקד במקצועות הנחשבים כריאליים, למשל לימודי חשבונאות. אדם הנחשב להומני ולרודף צדק יעדיף ללמוד תחומים הומניים כמו לימודי משפטים.
אדם המעוניין לפתח קריירה במגזר הציבורי או לעסוק בפוליטיקה, לרוב יבחר תחומי לימוד כמו תואר ראשון במינהל, ממשל ומשפט, ומי שמחפש קריירת ניהול ורוצה לקחת חלק פעיל וחשוב בעיצוב מערכת הבריאות בשנים הקרובות יכול ללמוד תואר ראשון במנהל מערכות בריאות. אגב, לא חייבים ללמוד לתואר ראשון באקדמיה מאחר ויש אפשרות ללמוד לימודי תעודה ולרכוש מקצוע מעניין ומבוקש כמו גישור.

בחירה נבונה מתוך שיקולים אישיים

יועצי לימודים מנוסים ממליצים למועמדים ללימודים באקדמיה לנטרל שיקולים חיצוניים והשפעות מהסביבה כאשר בוחרים מה ללמוד באקדמיה. כאשר בוחרים מסלול לימודים ומקצוע לחיים הבחירה חייבת להיות אישית וכנה, ויש להימנע מהשפעות חיצוניות ומלחץ המופעל על ידי ההורים, החברים, הסביבה הקרובה וכדומה.
לא מעט סטודנטים נרשמו ללימודים באקדמיה מתוך רצון לספק את ההורים או משיקולים חיצוניים כמו יוקרה, סטטוס וכו'. אם בוחרים לימודים אקדמיים בגלל שיקולים חיצוניים עלולים לגלות תוך זמן קצר כי הבחירה הייתה שגויה, ועלולים לסבול מחוסר עניין, מתסכול ומאי יכולת לממש את הפוטנציאל האישי.
לכן, כדאי לשאול שאלות כמו איזה מקצוע יעשה לכם טוב, האם המקצוע יאפשר לכם לבוא לידי ביטוי ולמצות את היכולות שלכם, האם הלימודים יעניינו אתכם וכדומה. כך לדוגמה, לימודי משפטים יכולים להתאים לכם אם הבחירה שלכם היא אישית ואתם מתחברים לצד הומני ורוצים להילחם עבור אחרים כדי להשיג צדק עבורם. אם אתם אוהבים מספרים וחישובים, עדיף לבחור לימודי ראיית חשבון ולמרות שרבים רואים במקצוע זה כתחום אפור וחסר חיים, בפועל זהו תחום מרתק ומעניין לבעלי ראש ריאלי והלימודים מספקים ידע עיוני ומעשי המתאים גם ליזמים ולאנשי עסקים.

חיבור לתחום הלימודים ולמקצוע

מומלץ לבחור לימודים אקדמיים לפי חיבור אישי לתחום ולמאפייני המקצוע. אגב, בהכוונה מקצועית ובייעוץ ללימודים בוחנים את המאפיינים האישיים והכישורים של האדם כדי לסייע לו לקבל החלטה נכונה ולבחור תחום המתאים ביותר עבורו.
כדי להחליט האם ללמוד ניהול מערכות בריאות או תחום לימודים אחר כדאי לקרוא מידע על מסלולי הלימוד השונים, לבדוק למי מתאים התחום, אלו כישורים ויכולות נדרשים כדי להצליח בלימודים בקריירה, וכדאי לבחור תחום המעניין אתכם, כל עוד אתם מרגישים חיבור ואינטראקציה עם המקצוע ונושאי הלימוד.

הכרות מעמיקה עם המקצועות השונים

כדי לבחור מה ללמוד באקדמיה כדאי להכיר את המקצועות השונים כדי לגבש החלטה סופית היכן ומה ללמוד. מומלץ לעיין בתוכניות הלימוד השונות, לאסוף מידע רלוונטי, לבדוק מהן אפשרויות התעסוקה, מהם תנאי הקבלה, איך אפשר להתפתח בתחום, מהו השכר הממוצע ועוד. חשוב לשוחח עם בוגרי תוכנית הלימודים כדי לאמת מידע ולשמוע ממקור ראשון על הלימודים והעבודה, וכך קל יותר לקבל החלטה ולבחור בלימודים המתאימים לכם ביותר.

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה