תמונת רקע
מאמרים כלליים >> איזה מקצוע מתאים לי ללמוד?

איזה מקצוע מתאים לי ללמוד?

היי, את שממלצרת בפאב, ואתה, שמחלטר בכל מיני עבודות זמניות - המאמר הזה בשבילכם. כתבנו את המאמר הזה בשביל כל אותם צעירים מתלבטים מה להתחיל ללמוד ואיפה - כל האופציות, כל הכיוונים, כל התשובות לכל השאלות שלא ידעתם איך לשאול במאמר אחד מרוכז.

מה עושים אחרי החזרה מהטיול הגדול?

חזרת מהטיול הגדול והחיים של הגדולים עומדים להתחיל. אבל מאיפה בכלל מתחילים? יש כל כך הרבה אופציות וכיוונים, השפע הזה מבלבל. ומה יקרה אם תחליט בספונטניות להירשם לאיזשהו תואר ואז תבין פתאום שמה שנראה מגניב ומשמעותי כשרק נרשמת מתגלה כמשהו שאין לו עתיד, ולמען האמת הוא גם ממש משעמם? איך תגיד לאמא שכל כך התלהבה מזה שהבן מתחיל ללמוד שלא בא לך להתחיל ללמוד דווקא עכשיו ודווקא את זה? איך תספרי לאבא שאת לא שלמה עם הכיוון הזה, ולא משנה כמה הוצאת בפסיכומטרי?

בחירת מסלול לימודים אקדמיים ורכישת השכלה הם בין הצעדים המשמעותיים ביותר לעתיד עבור צעירים אחרי צבא. לפני שאתם מחליטים באיזה כיוון ללכת, תשאלו את עצמכם את השאלות הבאות - במה אני חולם לעבוד בעוד עשור או שניים? איפה אני רוצה להיות כשאהיה שם? האם אני יותר ריאלית או הומנית? איזה מקצועות אהבתי ללמוד בתיכון? אני יותר אהה ללמוד היסטוריה של הקולנוע, אבל לא עדיף ללמוד הנדסת תוכנה? מה יותר חשוב לי, עתיד כלכלי מובטח או ללכת עם הלב שלי ולהגשים חלום ילדות? האם השניים צריכים לבוא אחד על חשבון השני?

איזה מקצוע כדאי ללמוד היום?

ההתבוננות הפנימית הזו תעזור לכם למקד את עצמכם אל עבר היעד שהוא להתחיל לימודים אקדמיים. ככלל, עדיף לבחור במשהו שמעניין אתכם וחלמתם לעסוק בו, אך לשמור על מידה בריאה של ריאליות לגבי המקצוע. הכוונה היא שאם ואתם בוחרים ללמוד מקצוע, תבדקו את היקף דרישת העבודה בו לכשתסיימו את לימודיכם. בעריכת דין תמיד יש עבודה, בעריכת וידאו קשה יותר למצוא. זה לא אומר שאתם לא מספיק מוכשרים, אלא שהמקצוע שבחרתם ללמוד ולהתמקצע בו הוא מקצוע מעט יותר נישתי.

באמצעות בדיקת דרישת העבודה הימנעו מאי נעימויות ומצבים לא נוחים. חשוב לציין כי אם וסיימתם לימודי תעודה\תואר ולא מצאתם עבודה בתחום ההתמחות שלכם מיד לאחר סיום הלימודים, זה לא אומר שאתם לא מספיק. שוק העבודה הוא שוק תחרותי, ומקום עבודה שמוותר עליכם בהכרח מפסיד אתכם למקום עבודה אחר. תמשיכו לחפש, בסוף תמצאו.

לכל מוסד אקדמי ישנם תנאי קבלה שונים

כך למשל הרבה יותר קשה להתקבל לאוניברסיטה מאשר אל מכללה, מכיוון שישנן דרישות סף גבוהות יותר. בהנחה והחלטתם ללמוד מקצוע מסוים, תעשו מחקר. תבררו איפה לומדים אותו ואיך בדיוק לומדים אותו - האם הלימודים הם לימודי תעודה או לימודי תואר? האם מדובר בלימודים לאורך כל השבוע או מספר ימים בודדים? האם יש גיבוי מהממסד לימי מילואים? כל שאלה קטנה וגדולה חשובה, אל תתביישו לשאול. וכמובן בהינתן וסיימתם בהצלחה את הלימודים, מה התעודה מקנה לכם? אם התנאים נראים לכם טובים, אם אתם רואים עתיד ורוד, מדהים. לכו על זה, תצליחו, תלכו עם החלומות שלכם.

מי שלא עומד בתנאי הקבלה ללימודים אקדמיים יכול לפנות למסלול של מכינה ללימודים אקדמיים ולהסתייע בה על מנת להכשיר את עצמו ללימודים האלו. מדובר לרוב במסלול של חמישה ימי לימודים בשבוע במסגרת אקדמית שמקנה תעודה המאפשרת תחילת לימודי תואר או תעודה במוסד אקדמי כזה או אחר. מסלול מכינה אקדמית יכול להוות גם תחליף לצעירים שלא השלימו תעודת בגרות בתקופת התיכון, וכך הם יסגרו מעגל ויפתחו חדש באותה הזדמנות.

עדיין מבולבלים? האם אתם לא עומדים בתנאי הקבלה הנדרשים? כדאי לכם להירשם ללימודי מכינה קדם אקדמית כדי לשפר ציונים ולהתקבל ללימודים המעניינים אתכם.

מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה