תמונת רקע

מהם לימודי מנהל ממשל ומשפט

לימודי מנהל ממשל ומשפט  נחשבים לתחום לימודים יחסית צעיר וחדשני באקדמיה, זהו מסלול לימודים מרתק ומעניין שמטרתו להכשיר את הסטודנטים למגוון משרות ותפקידים בשירות הציבורי בישראל כגון מוסדות ציבוריים שונים, בגופים ציבוריים חשובים וגם במשרדי ממשלה למיניהם. תכני הלימוד במנהל ומדיניות ציבורית הם מגוונים וכוללים נושאים כגון יחסים בינלאומיים, מוסדות המדינה, מבוא לממשל ופוליטיקה, מדיניות חוץ, משפט תחוקתי, התנהגות פוליטית, התנהגות ארגונית ועוד. בוגרי התואר יכולים להשתלב במגוון תפקידים מעניינים ומאתגרים, בשנים האחרונות זהו תואר מבוקש ופופולרי בקרב הצעירים ויש תוכניות לימוד מתקדמות עם מסלול הכשרה ייחודי לפיתוח מנהיגות צעירה, מובילה ואיכותית.

מה לומדים במהלך התואר?

לימודים אלה מציעים לסטודנטים מבחר של כלים חשובים בתחום המנהל ציבורי עצמו ובתחומים רלוונטיים לו, כמו תחום המשפט, תחום ההתנהגות הארגונית ועוד. נושאי הלימוד והקורסים המוצעים במסגרתם רבים מאד. כמו למשל קורסים בכלכלה פוליטית, קורסים בשיטות מחקר ובסטטיסטיקה, קורסים בביטחון לאומי ועוד. מי שבוחר במסלול לימודי זה נחשף אל התחום באופן מעמיק ונהנה מרמת לימודים גבוהה מאד. את הקורסים מעבירים מרצים מובילים בתחומם ואפשר לשלב לצידם לימודים בתחומים אחרים כדי לקבל ידע נרחב יותר.

מסלול הלימודים מבוסס על קורסי חובה ובחירה, השתתפות בתרגילים וסיורים, קורסים באנגלית בהתאם לרמת הידע והשליטה של הסטודנט וסמינריונים. זהו מסלול לימודי מעשיר הכולל מגוון נושאים מתחומי מנהל ציבורי, פוליטיקה, ממשל וכלכלה. נושאי הלימוד הם רבים וכוללים בין היתר את הקורסים הבאים: מבוא למדעי המדינה, מבוא ליחסים בינלאומיים, מבוא למנהל ציבורי, מבוא לתורת המשפט בישראל, מבוא למיקרו כלכלה, ממשלה פוליטיקה ותקשורת, מדיניות ציבורית, שיטות מחקר, קבלת החלטות, שיטת הבחירות בישראל ומוסדות המדינה, תכנון עירוני, דיני עבודה, מכרזים ועוד.

בנוסף, הסטודנטים נדרשים לקחת קורסים באנגלית ולהשתתף בתרגילים שונים. המיון לרמות באנגלית מבוסס על ציון במבחן אמיר"ם, אמי"ר או פסיכומטרי. 

תנאי קבלה

כדי להתקבל ללימודים בינתחומיים תואר ראשון במדיניות ציבורית יש לעמוד בתנאי הסף כפי שנקבעו על ידי המרכז האקדמי – שערי מדע ומשפט. באופן כללי תנאי הסף הם תעודת בגרות מלאה בציון משוקלל לפחות 85, אפשר להציג גם תעודה מתורגמת ומאושרת מלימודים בתיכון בחו"ל. כמו כן, המועמד נדרש להשיג ציון מינימלי של 85 במבחן אמיר"ם או ציון 185 במבחן אמי"ר. אם יש לכם תואר ראשון בתחום אחר תוכלו להתקבל ללימודים בכפוף להחלטת ועדת ההוראה במוסד הלימודים האקדמי.

הלימודים מתאימים למועמדים בעלי שאיפות להתפתח ולהשתלב במגזר הציבורי ובתחום הממשל והפוליטיקה. במסגרת הלימודים לתואר ראשון הסטודנטים רוכשים ידע מעמיק במגוון רחב של תחומים ונושאים, כמו כן מתרגלים את החומר הנלמד וצוברים ידע מעשי הרלוונטי לעבודתם בהמשך. כדאי לדעת כי אפשר ללמוד במסלול ערב ולשלב עבודה תוך כדי הלימודים.

התואר מכשיר את הסטודנטים למגוון תפקידים בארגונים המספקים שירות לציבור, למשל משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, חברות ציבוריות, ארגונים ממשלתיים שונים, עמותות, עיריות, גופים ציבוריים  ועוד. הלימודים מקנים את כל הידע הנדרש כדי להשתלב בעבודה מאתגרת וליהנות מקריירה מעניינת ומשתלמת, כמו כן הסטודנטים מפתחים חשיבה ביקורתית, זוכים לארגז כלים עדכני ושימושי הנחוץ למגוון תפקידי מפתח בתחום, ולרוב גם מגבשים השקפה פוליטית ברורה ומגובשת יותר, למרות שלא חייבים לעסוק בפוליטיקה ואפשר לעבוד במגוון משרות אחרות. 

לסיכום

לימודי מדיניות ציבורית ממשל ומשפט מציעים כלים רבים וחשובים מאד שיכולים לעזור לכל מי שרוצה לעסוק בתחום וכן חושפים את הסטודנטים אל תחום זה באופן מעמיק במיוחד. זוהי הזדמנות מצוינת עבור אלה הרואים בתחום זה כשליחות לפתח את המיומנויות הנדרשות כדי לעסוק בכך וגם לרכוש ידע רב וחשוב מאד הרלוונטי לתחום המנהל הציבורי.

 



מתעניינים?
* בשליחת טופס זה אני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים. עוד >> *הנני מאשר/ת לחזור אליי עם מידע נוסף בתחום הלימודים, ומסכים/ה כי המוסד יפנה אליי באמצעי הפרסום הדיגיטליים וכן בשיחת טלפון למספר הטלפון שלי במטרה להתקשר עמי בעסקה, גם אם מספר הטלפון שלי רשום במאגר להגבלת פניות שיווקיות של הרשות להגנת הצרכן, ומבלי שהסכמה זו תעיד על הסכמה מצדי לביצוע עסקה עם המוסד.

כניסת סטודנט כניסת מרצה